AZPAP Master Class - Organizacja Biura Portfela (PMO)

  • 1-dniowe szkolenie (8 godzin dydaktycznych)
  • zapoznanie uczestników z działaniem biur zarządzania projektami w organizacjach, zakresem realizowanych zadań i obszarami wsparcia biur dla projektów
  • poznanie rekomendacji KPRM w zakresie organizacji biura portfela
  • nabycie umiejętności analizy potrzeb i projektowania rozwiązań w zakresie organizacyjnego wsparcia dla realizacji projektów
  • przeznaczone dla:
    • Kierowników, członków komórek wspierających i koordynujących projekty w jednostkach administracji publicznej
    • Kierowników średniego i wyższego szczebla, kierowników projektów, szefów zespołów projektowych osób zarządzających projektami (liderów/kierowników projektów)
  • konwersatorium połączone z warsztatami aktywizującymi związanymi z poszczególnymi aspektami tworzenia i działania PMO
  • prowadzone przez doświadczonych wykładowców/trenerów będących jednocześnie praktykami z zakresu zarządzania projektami
    (Prof. Paweł Wyrozębski)
  • realizowane w formule stacjonarnej w KSAP i/lub online live
  • koszt udziału – w formule stacjonarnej 750 PLN netto
  • sprawdź aktualne terminy
  • program

I DZIEŃ (8 godz. dyd.)

  1. Wprowadzenie do PMO
  • Uwarunkowania organizacyjne realizacji projektów
  • Zarys koncepcji PMO i uzasadnienie problematyki
  • Przegląd typów i rodzajów PMO
  1. Doświadczenia Rządowego Biura Monitorowania Projektów jako PMO dla polskiej administracji publicznej
  2. Zadania i funkcje PMO w organizacjach projektowych
  • Zarządzanie i koordynacja portfela projektów: wdrażanie strategii przez projekty, priorytetyzacja, planowanie i kontrola portfela projektów
  • Funkcja zasobów ludzkich w projektach: rola kierowników projektów, dobór kierowników projektów, kompetencje zarządzania projektami i ich doskonalenie u personelu projektowego
  • Rozwój zarządzania projektami: badanie dojrzałości projektowej organizacji, implementacja i doskonalenie procedur zarządzania projektami
  • Zarządzanie wiedzą w projektach: uczenie się z projektów, techniki i narzędzia gromadzenia doświadczeń projektowych (lessons  learned), zastosowanie metod zarządzania wiedzą w realizacji projektów;
  • Administracyjne wsparcie projektów: biuro wsparcia projektu, zarządzanie dokumentacją projektową, archiwizacja projektów
  1. Proces wdrażania PMO w organizacji:
  • Ocena stanu wyjściowego i definiowanie potrzeb, analiza interesariuszy wdrożenia biura
  • Projektowanie PMO, dobór formy i struktury organizacyjnej
  • Planowanie działalności biura
  • Utrzymanie działania PMO, zagrożenia i pułapki dla funkcjonującego PMO
  1. Uruchomienie PMO w jednostce administracji publicznej
  2. Współpraca Biura portfela z KPRM
  • Raportowanie
  • MonaLiza