AZPAP Master Class - Organizacja Biura Portfela (PMO)
- 1-dniowe szkolenie (8 godzin dydaktycznych)
- zapoznanie uczestników z działaniem biur zarządzania projektami w organizacjach, zakresem realizowanych zadań i obszarami wsparcia biur dla projektów
- poznanie rekomendacji KPRM w zakresie organizacji biura portfela
- nabycie umiejętności analizy potrzeb i projektowania rozwiązań w zakresie organizacyjnego wsparcia dla realizacji projektów
- przeznaczone dla:
- Kierowników, członków komórek wspierających i koordynujących projekty w jednostkach administracji publicznej
- Kierowników średniego i wyższego szczebla, kierowników projektów, szefów zespołów projektowych osób zarządzających projektami (liderów/kierowników projektów)
- konwersatorium połączone z warsztatami aktywizującymi związanymi z poszczególnymi aspektami tworzenia i działania PMO
- prowadzone przez doświadczonych wykładowców/trenerów będących jednocześnie praktykami z zakresu zarządzania projektami
(Prof. Paweł Wyrozębski) - realizowane w formule stacjonarnej w KSAP i/lub online live
- koszt udziału – w formule stacjonarnej 750 PLN netto
- sprawdź aktualne terminy
- program
I DZIEŃ (8 godz. dyd.)
- Wprowadzenie do PMO
- Uwarunkowania organizacyjne realizacji projektów
- Zarys koncepcji PMO i uzasadnienie problematyki
- Przegląd typów i rodzajów PMO
- Doświadczenia Rządowego Biura Monitorowania Projektów jako PMO dla polskiej administracji publicznej
- Zadania i funkcje PMO w organizacjach projektowych
- Zarządzanie i koordynacja portfela projektów: wdrażanie strategii przez projekty, priorytetyzacja, planowanie i kontrola portfela projektów
- Funkcja zasobów ludzkich w projektach: rola kierowników projektów, dobór kierowników projektów, kompetencje zarządzania projektami i ich doskonalenie u personelu projektowego
- Rozwój zarządzania projektami: badanie dojrzałości projektowej organizacji, implementacja i doskonalenie procedur zarządzania projektami
- Zarządzanie wiedzą w projektach: uczenie się z projektów, techniki i narzędzia gromadzenia doświadczeń projektowych (lessons learned), zastosowanie metod zarządzania wiedzą w realizacji projektów;
- Administracyjne wsparcie projektów: biuro wsparcia projektu, zarządzanie dokumentacją projektową, archiwizacja projektów
- Proces wdrażania PMO w organizacji:
- Ocena stanu wyjściowego i definiowanie potrzeb, analiza interesariuszy wdrożenia biura
- Projektowanie PMO, dobór formy i struktury organizacyjnej
- Planowanie działalności biura
- Utrzymanie działania PMO, zagrożenia i pułapki dla funkcjonującego PMO
- Uruchomienie PMO w jednostce administracji publicznej
- Współpraca Biura portfela z KPRM
- Raportowanie
- MonaLiza